Pagrindinės Melkio mokyklos nuostatos:

  • Dvasinis humanistinis požiūris į žmogų. Pamokose taikome Š. Amonašvilio siūlomus humanistinės pedagogikos principus: žmogus pirmiausia yra dvasinė esybė, iš prigimties aistringai siekianti augti, tobulėti, pažinti, siekti laisvės. Vaikų dėmesį sutelkiame į gražaus ir gero pasaulio vaizdinį. Žinias stengiamės perteikti širdies kalba, padedame atsiskleisti vaikų asmeninėms savybėms, skatiname ieškoti savo paskirties, ugdome kilnumą, drąsą, atjautą, ištikimybę, tikslo siekimą, pagarbą, kūrybingumą, įžvalgą, atsakomybę ir išmintį.

  • Gamta - neatsiejama mokyklos dalis. Mokomės mokykloje ir natūralioje aplinkoje. Kasdien vyksta įvairūs užsiėmimai lauke, apylinkių miškuose ir pievose, bendruomenės narių sodybose. Tokia veikla stiprina vaiko fizinį kūną, ugdo draugiškumą, jautrumą grožiui, gėriui, augina vientisumo su Visata pojūtį.

  • Pamokose siekiame tolygiai paskirstyti protinę, kūrybinę ir fizinę veiklas. Mokomės kaupdami teigiamą, malonią patirtį. Skatiname savarankiškai priimti sprendimus, ugdyti save.

  • Klasėse iki 15 vaikų. Tai suteikia galimybę užduotis ir veiklas planuoti atsižvelgiant į kiekvieno vaiko individualų augimo tempą ir asmenybės ypatumus, stiprina ryšį tarp mokytojo ir mokinių.

  • Vykdomi realūs, kartu su suaugusiais atliekami darbai bei projektai suteikia vaikams galimybę pasijusti visaverčiais bendruomenės nariais, brandina draugystę, padeda kaupti tikrąją gyvenimo patirtį, patikrina ir įtvirtina įgytas teorines žinias. Mokykloje skatiname tėvelių bendradarbiavimą.